Ets aquí
Inici > Noticies > COMUNICAT A LES TREBALLADORES I TREBALLADORS DE L’AJUNTAMENT DE SANT VICENÇ DE MONTALT

El Comitè Unitari de personal i els sindicats CCOO i UGT, donen suport a la dona que ha denunciat una situació d’assetjament sexual, provocant la dimissió de l’Alcalde de Sant Vicenç de Montalt

Tant el comitè de treballadors/es com els sindicats CCOO i UGT, volem reconèixer el coratge i l’empoderament de la dona que ha decidit denunciar la situació, i li donem tot el suport i l’acompanyament. La força de cadascuna de les dones i la força col·lectiva és la millor manera de fer front a la violència masclista en el conjunt dels espais de les relacions socials i laborals.

El Comitè i els Sindicats hem acompanyat a la dona afectada i ens hem implicat en la obertura del protocol intern per aquests casos establert a l’Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt, vetllant perquè la integritat i els drets de la persona afectada siguin garantits en tot el procés.

Volem deixar palès la nostra preocupació dels fets denunciats i que el comitè actua en representació dels treballador/es de l’Ajuntament, essent una entitat totalment desvinculada de qualsevol partit polític i estratègia política.

La darrera enquesta catalana sobre violències masclistes, realitzada l’any 2016, assenyala que al voltant d’unes 23.000 dones pateixen, anualment, assetjament sexual a la feina. Una realitat laboral que, malauradament, en la majoria dels casos no es visibilitza, com moltes vegades succeeix quan es tracta de la xacra de la violència masclista.

Manifestem amb contundència el nostre rebuig a les situacions d’assetjament per a que el conjunt dels espais de relació laboral siguin espais basats en el respecte, la tolerància i la llibertat. Amb l’objectiu d’aconseguir espais laborals lliures d’assetjament sexual i per raó de sexe, cal impulsar accions de prevenció i lluita front a qualsevol denúncia.

Davant d’aquesta situació proposem que en l’àmbit de l’Ajuntament es posi en marxa una acció de sensibilització, informació i formació davant l’assetjament sexual i que el futur equip de govern faci, d’immediat, una declaració de compromís de tolerància zero front l’assetjament. Tanmateix, manifestem que donarem suport a totes les dones que prenguin la decisió de denunciar situacions d’assetjament ja sigui en l’àmbit intern de l’empresa o en els àmbits externs.